SMOG – owy marketing

SMOG – owy marketing

słowa kluczowe: smog, marketing, biznes

czas czytania: ok. 2 minuty

O tym, że poziom smogu w polskich miastach drastycznie wzrósł, można usłyszeć ze wszystkich mediów. W internecie pojawiają się artykuły na ten temat, w radiu eksperci radzą jak walczyć ze smogiem, a w telewizji dziennikarze pokazują wyniki testów powietrza z wykorzystaniem wacika i odkurzacza. Zagrożenie zagrożeniem, ale smog to także „łakomy kąsek” dla firm, które próbują wykorzystać temat do dodatkowego zarobku lub akcji CSRowych. A jak to robią? Zobaczcie sami, kto i jak wykorzystuje temat smogu.

Maski antysmogowe

Maska antysmogowa, czyli podstawowa broń w walce ze smogiem. Obecnie w wyszukiwarce Google jest ponad 141 000 wyników* dla tego hasła. 

SMOG - owy marketing

[update] W ciągu godziny od wcześniejszego wyszukania, liczba wzrosła do 144 000 wyników!

SMOG - owy marketing

A tak wygląda wykres pokazujący zainteresowanie hasłem maski antysmogowe” w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

SMOG - owy marketing

Szum w mediach robi swoje (ciekawe jak to wygląda w Brand 24 :)). A co wyskoczy nam w wynikach wyszukiwania? Zwykła maska – taka biała lub zielona? Nic bardziej mylnego! Marketingowcy pamiętają o jednym z popularniejszych trendów, czyli o personalizacji. W końcu swoją osobowość można pokazać na wiele sposobów. Tak jak buty/plecaki/kurtki mogą być różnokolorowe, ze wzorkami, tak i maski. Zresztą zobaczcie sami:

 

Dla ulicznego buntownika…

SMOG - owy marketing

Bardziej elegancka…

SMOG - owy marketing

Dla fanów folkloru…

SMOG - owy marketing

Dla dziecka…

SMOG - owy marketing

Z pandami…

SMOG - owy marketing

Dla kreatywnych (?)…
SMOG - owy marketing

I hit – 2w1 – maska + nauszniki. Idealne na zimę! 🙂

SMOG - owy marketing

To tylko niektóre z możliwości. Sklepy internetowe oferują szeroką gamę masek. A ceny? Oczywiście o wiele wyższe niż tych „zwykłych”, ale taka jest cena personalizacji.

Smog pomaga w budowaniu wizerunku

Temat smogu nie umknął także większym graczom. Jest to bardzo dobry pomysł na rozwój działań z zakresu CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Jakie korzyści przynoszą firmom takie działania?

  • Wzmocnienie rozpoznawalności (w kampaniach wykorzystywane są środki masowego przekazu, więc mają z reguły duży zasięg);
  • Budowanie pozycji eksperta, który troszczy się o zdrowie swoich klientów/potencjalnych klientów;
  • Budowanie pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych kandydatów do pracy, jak i aktualnych pracowników;
  • Dotarcie do nowych grup odbiorców i klientów;
  • Pozyskanie zaufania społeczeństwa.

Zobaczcie jak kilka znanych marek wykorzystało temat smogu:

Aviva właśnie wystartowała z programem społeczno-edukacyjnym „Wiem, czym oddycham”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na szkodliwe skutki smogu, a przy okazji oczywiście promocja marki.

 

SMOG - owy marketing

 

Z kolei Gaspol również wypuścił kampanię, która ma uświadamiać Polaków, jakie czynniki w największym stopniu wpływają na powstawanie smogu.

 

SMOG - owy marketing

 

Kolejny przykład – Electrolux, który już na początku roku zorganizował ambientową akcję „Złap oddech”, w ramach której  rozdano 2 tysiące puszek z czystym powietrzem. Filmik z akcji znajdziecie tutaj – LINK

SMOG - owy marketing

 

I na koniec – Gazek, czyli brand hero nowej kampanii PGNiG. Bohater ma za zadanie promować ogrzewanie domów w sposób przyjazny dla środowiska, zmniejszający smog.

SMOG - owy marketing

Trzeba przyznać, że wszystkie akcje bardzo dobrze „wbiły się w temat”, w końcu każdemu z nas zależy na zdrowiu. 

Jeśli chodzi o maseczki antysmogowe to plus za kreatywność. Nie testowałam, więc niestety nie powiem, czy faktycznie są lepsze od tych zwykłych.

Swoją drogą, widzieliście inne akcje związane ze smogiem? Co sądzicie o takich działaniach? 

PSSSS Black Friday i Cyber Monday już niedługo. Sprawdźcie, jak firmy mogą wykorzystać tę okazję – > LINK

 

  • Jeśli nie mylę się to maski przebiły się do mainstreamu rok albo dwa lata temu. Przez ten czas firmy, których branża jest zbliżona do tematu zdążyły się przygotować i jak widać wiele z nich odrobiło lekcje z aktywności wobec istotnych społecznie tematów. Tylko jak to się przełoży na czyste powietrze?

    • Na powietrze zapewne nijak, ale na wskaźniki marketingowe już tak. Kiedyś usłyszałam stwierdzenie: „Dzięki lajkom rachunków nie popłacisz. Dzięki sprzedaży – owszem.” Coś w tym jest 😀

  • Ja sobie tak siedzę i myślę że smog jest akcja wymyślona przez dzieci które chcą gra na komputerze. Serio-kochanie może wyjdziesz na dwór pograć w piłkę/ulepić bałwana? Nie bo smog jest.
    😉

    • Ooo ciekawe podejście Karol 😀 W sumie z tym lepieniem bałwana to też będzie ciężko, bo w końcu mamy efekt cieplarniany itp. 😉 No ale od dziś „nie, bo nie”, może śmiało być zastąpione przez „nie, bo smog” 😀

  • Pingback: Skąd biorę potrzebne dane, które z pewnością zostały zweryfikowane()

  • Pingback: Jak WYKORZYSTAĆ wiosnę? Sprawdź kilka inspiracji!()