Profil pracownika: Pokolenie Y

Profil pracownika: Pokolenie Y

słowa kluczowe: praca, pokolenie Y

czas czytania: ok. 1,5 minuty

Czas przyjrzeć się kolejnemu pokoleniu! Dziś pod lupę bierzemy pokolenie Y. Zobaczcie, kim są jego przedstawiciele i czego oczekują od pracy.

 

Charakterystyka Igreków: Urodzeni w latach 1980-1989; pracę rozpoczynały po roku dwutysięcznym; nazywani także millenialsiami. Według najnowszych badań GUS w samej Polsce jest ich ponad 10 mln. Do tej grupy należą zarówno pracownicy korporacji, właściciele firm, czy studenci i młodzież.

Forma pracy

Cenią sobie stabilność, jednak ważne są dla nich ustępstwa np. możliwość pracy zdalnej. Taka elastyczność pozwala im zachować pewną niezależność. Nie ukrywają, że nad pracę zawodową przedkładają własny rozwój i osobiste szczęście.

Praca-życie prywatne pokolenia Y

Co przyciągnie ich do firmy? Pracodawca, który szanuje prawo do czasu prywatnego pracowników i bardzo mocno to podkreśla. Dlatego podczas tworzenia ogłoszenia rekrutacyjnego warto zaznaczyć, że przedsiębiorstwo działa zgodnie z filozofią work&life balance. Druga sprawa – pozytywna atmosfera. Nie ma to być tylko pusty frazes, bo zła atmosfera to dla nich wystarczający powód do zmiany pracy. Tu w grę wchodzi od razu employer branding i opinia o firmie w internecie. Igreki przed decyzją o podjęciu pracy w danym miejscu dokładnie sprawdzą, co inni pracownicy, lub byli pracownicy sądzą o pracodawcy lub przełożonych.

Styl pracy

Przedstawiciele tzw. pokolenia Y lubią być doceniani, dlatego informacja o systemie motywacyjnym prawdopodobnie zwiększy odzew na daną ofertę. Jeśli chodzi o czas pracy, według badań blisko połowa z nich pracuje ponad 40 godzin tygodniowo. Lubią pracę kreatywną, ale z drugiej strony mogą być odporni na feedback.

Money, money

Według badań przeprowadzonych przez Polską Radę Biznesu, na pytanie o najniższe akceptowalne wynagrodzenie „na rękę” Igreki  wskazały kwotę nieprzekraczającą 2250 złotych. Jest to relatywnie niższa stawka niż ta, którą podają “Zetki”. Millenialsi stawiają bardziej na możliwość rozwoju i szkoleń niż na kwestie finansowe.  Co ciekawe, ponad połowa z nich uznaje, że stopień zaawansowania technologicznego pracodawcy ma wpływ na ich zainteresowanie ofertą pracy.