Jak wykorzystać wiosnę?

Jak WYKORZYSTAĆ wiosnę?

słowa kluczowe: akcje specjalne, inspiracje

czas czytania: ok. 1,5 minuty

Wielkie odliczanie do przyjścia wiosny rozpoczęte. Każdy marketingowiec, PRowiec, czy przedsiębiorca wie, że to świetna okazja, żeby zrobić „coś więcej”. A czym może być to „coś”? Poniżej kilka podpowiedzi.

Konkurs

Kto z nas nie lubi wygrywać? Dobre pytanie. Niektórzy bronią się rękami i nogami do ostatniego momentu, wykrzykując „nie podam swoich danych!”, „nie będą mi potem wysyłać SPAMU”. Jednak wizja wygrania atrakcyjnej nagrody potrafi złamać nawet największych przeciwników. Ba! Może zrobić z nich prawdziwych konkursomaniaków. Prawda jest taka, że zazdrość znajomych, poczucie „bycia najlepszym” i pokonania pozostałych rywali sprawia, że wszelkiego rodzaju konkursy zawsze świetnie się sprawdzają. Pomysły na wiosenny konkurs:

– Dokończ zdanie: Wiosna kojarzy mi się z…

– Wiosenne zdjęcie tygodnia/miesiąca

– Napisz jak zabierasz się do wiosennych porządków

– Odpowiedz na pytanie: co wspólnego ma <tu wpisz nazwę swojej firmy> i wiosna?

– Praca kreatywna nawiązująca do tematu wiosny, z uwzględnieniem logo firmy/marki

Pamiętaj tylko o stworzeniu regulaminu konkursowego, bez niego Twój konkurs będzie nielegalny, co skończyć się może różnymi konsekwencjami – od zamknięcia fanpage (jeśli tam go organizujesz) po kary finansowe.

Wiosenne rabaty

Masz w swojej ofercie produkty/usługi, które można powiązać z okresem wiosennym? Zorganizuj wielką wyprzedaż! Wygeneruj specjalny kod zniżkowy (w przypadku e-sklepu) lub roześlij „hasło”, na które klienci mogą dostać rabaty w sklepie stacjonarnym. Dobrym pomysłem byłoby również wykorzystanie kanałów w social mediach oraz wysyłka mailingów w celu informowania o akcji. Jeśli posiadasz większy budżet – pomyśl także o dedykowanym landing page, dzięki któremu mógłbyś pozyskiwać np. leady.

 

Jak wykorzystać wiosnę?

Refreshing

Z czym kojarzy się wiosna? Z pewnością z kwiatami, żywymi kolorami i… odświeżaniem (garderoby, wizerunku itp.). Wykorzystaj ten trend i zmień coś w komunikacji wizualnej. Może to być zdjęcie w tle na Facebooku (najlepiej wrzucić gif nawiązujący do tej pory roku), seria wiosennych grafik na Instagramie, nowy layout strony. Takie detale sprawią, że Twoi klienci zauważą, że cały czas próbujesz przyciągnąć ich uwagę, pracujesz nad marką i „nie odpuszczasz”.

Pozytywny partner  

Wraz z okresem wiosennym ludzie częściej i chętniej spędzają czas poza domem. Rozejrzyj się w okolicy – może zbliża się jakieś ciekawe wydarzenie, którego partnerem mogłaby zostać Twoja firma? Nie musi to być oczywiście sponsoring całego wydarzenia, możesz pomyśleć o przekazaniu nagród na konkurs albo zapytać o współpracę barterową na zasadzie udostępnienia informacji o wydarzeniu w zamian za udostępnienie informacji o firmie.

 

To tylko niektóre z pomysłów. Macie jakieś inne? Dajcie znać!

PS Pamiętajcie – każdą okazję można wykorzystać do promocji. Nawet SMOG.