Jak mniejsze firmy mogą wykorzystać Black Friday i Cyber Monday?

słowa kluczowe: Black Friday i Cyber Monday, MŚP

czas czytania: ok. 2 minuty

Wielkimi krokami zbliżają się dwa ukochane święta konsumentów — Black Friday i Cyber Monday. Marketingowcy i PRowcy w dużych korporacjach zacierają ręce, szykując specjalne atrakcje dla swoich odbiorców. A jak właściciele mniejszych firm mogą wykorzystać Black Friday i Cyber Monday?

Przygotuj się!

Zanim zaczniesz działać,sprawdź, czy jesteś gotowy na nagły szturm Twojego sklepu/strony www z okazji Black Friday i Cyber Monday. Upewnij się, że adres strony i dane kontaktowe są poprawnie wpisane we wszystkich profilach w social mediach.  Wiele osób zapomina zaktualizować informacje o firmie, co może wpłynąć na późniejsze problemy z realizacją transakcji, a ostatecznie doprowadzić do rezygnacji z zakupu.  Sprawdź też, czy Twoja strona odpowiednio wyświetla się na urządzeniach mobilnych oraz, czy figurujesz  w lokalnych katalogach wyszukiwania, takich jak np. Google Moja Firma. A i jeszcze jedna sprawa! Upewnij się również, czy Twoja strona szybko się ładuje. Szybkość wczytywania witryny będzie miała wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach, dlatego im szybciej się ładuje, tym lepiej.

Stwórz dedykowany content

Zastanów się, w jaki sposób możesz powiązać swój biznes z tematyką Black Friday i Cyber Monday. Być może mógłbyś napisać tekst o tematyce związanej z e-commerce, bezpieczeństwie transakcji lub w inny sposób powiązać swoje produkty/ usługi z tymi „świętami”. Najważniejsze to znaleźć punkty styczne i odpowiedni kontekst.

Zorganizuj specjalną promocję z okazji Black Friday i Cyber Monday

Kto nie lubi rabatów ręka do góry 😊 Pamiętaj jednak, że promocja jest atrakcyjna tylko i wyłącznie w momencie, gdy dotyczy naprawdę interesujących i poszukiwanych produktów. Mała rada – ułatw klientom zadanie i oferuj konkretną kwotę zniżki, zamiast promocji wyrażonej w %.

Znajdź partnera

Nie jest to strategia dla wszystkich, ale możesz spróbować wykorzystać ją w swoim przedsiębiorstwie. Wiele mniejszych firm tworzy własne „sojusze marketingowe” z okazji Black Friday i Cyber Monday, i dzięki połączeniu sił dociera do szerszego grona odbiorców. Zastanów się, czy istnieje inna lokalna firma, z którą możesz współpracować, aby stworzyć wydarzenie lub zaoferować dodatkowe promocje.

Zorganizuj konkurs

 

 Black Friday i Cyber Monday

Konkursy pozwalają przyciągnąć potencjalnych klientów i zwiększyć świadomość marki. Zorganizowany konkurs może dotyczyć zakupów, ale równie dobrze tematyki związanej z Twoją branżą. 

Pamiętaj tylko o stworzeniu regulaminu i umieszczeniu go w widocznym miejscu. 

Okolicznościowy hasztag

To dobry sposób na zwiększenie zasięgów postów w social mediach. Użytkownicy poprzez wpisanie #blackfriday lub #cybermonday bez problemu trafią na Twoją ofertę. A przecież o to chodzi, prawda?

Wyróżnij „specjalnych”

 Black Friday i Cyber Monday

Stwórz oferty dla „specjalnych” klientów. „Specjalny” klient może oznaczać osobę, która dokonywała zakupów z dużą częstotliwością lub wartość jej koszyka zakupowego była relatywnie wysoka. Warto także przypomnieć o sobie klientom, którzy dawno nie mieli styczności z firmą i na zachętę zaoferować im coś extra.

Zaoferuj coś dodatkowego

 Black Friday i Cyber Monday

 

Jeśli sprzedajesz różnego rodzaju sprzęt, zaoferuj klientom darmową konfigurację. Nie każdy jest specem w tej dziedzinie, a Ty możesz zyskać dzięki temu lojalnego klienta. Z kolei, gdy prowadzisz sprzedaż przez internet  rozważ darmową dostawę w konkretnych dniach. Oczywiście najpierw oszacuj koszty i przychody, by działanie nie naraziło Cię na szkody.

Nie czekaj na Black Friday i Cyber Monday

 

Zdobądź przewagę nad konkurencją, oferując atrakcyjne rabaty w tygodniu. Możesz np. zrobić „oficjalne odliczanie” i w ramach akcji zorganizować kilka mniejszych promocji, które zaostrzą apetyt klientom. Dodaj do tego ciekawą nazwę np. „Pomarańczowy Poniedziałek” , „Zielony Wtorek” itp. Warto połączyć to z własnym hasztagiem, który będziesz mógł użyć w przyszłości.

 

Mimo że Black Friday i Cyber Monday zbliżają się wielkimi krokami, jeszcze nie jest za późno, aby wdrożyć w życie przynajmniej kilka z tych pomysłów. Zatem do dzieła!