Nazwa firmy - 8 wskazówek

Nazwa firmy – 8 wskazówek

słowa kluczowe: nazwa, firmy

czas czytania: ok. 1,5 minuty

Odpowiednia nazwa firmy pomoże odróżnić Cię od konkurentów, zapewnić klientom powód do skorzystania właśnie z Twojej oferty i pomóc w budowaniu marki. Tylko jak wybrać tę odpowiednią? Poniżej mała podpowiedź:

 

Podejdź do tego na poważnie

Biznes i dowcipy raczej nie idą ze sobą w parze, więc odpuść sobie nazwy, które sprawią, że potencjalni partnerzy biznesowi zdecydowanie nie będą zainteresowani współpracą z Twoją marką, a klienci nie będą chcieli się z nią utożsamiać.

Unikaj zagrożeń związanych z grą słów

Zastosowanie strategii gry słów zwiększy trudność związaną z zapamiętywaniem i znajdowaniem Twojej firmy przez klientów. 

Nie myśl od razu globalnie


Wiadomo, że każdy założyciel firmy ma duże wizje rozwoju dla swojej firmy. Być może podbijesz kiedyś ze swoim biznesem cały świat, jednak dodawanie od razu światowy”, globalny” do nazwy swojej firmy może nawet speszyć niektórych mniejszych klientów.

Nazwisko w nazwie?

Być może Twoja firma oparta będzie o Twoją markę osobistą – wtedy zrozumiałe będzie, że chcesz wypromować ją, podając w nazwie swoje imię i nazwisko. Co , jednak jeśli Twój biznes opiera się na zupełnie innych założeniach i np. w przyszłości planowałbyś go sprzedać?

Nie używaj skrótów

Kuszące jest skracanie nazwy firmy w celu ułatwienia komunikacji i korespondencji (jak np. PwC, IBM). Jednak jako właściciel małej firmy raczej nie będziesz posiadał zasobów, aby edukować swój rynek i wytłumaczyć co oznacza ten skrót.

Poproś innych, aby powiedzieli i przeliterowali Twoją nazwę

Pracowałam kiedyś w firmie, której nazwę każdy z pracowników wymawiał inaczej. Kolejnym problemem było też wytłumaczenie jej paniom w urzędach, które notorycznie zmieniały jej sens. Uwierzcie, że to potrafi naprawdę zdemotywować.  Dobrze by było zatem, żebyś przed podjęciem ostatecznej decyzji poprosił innych o zapisanie i przeliterowanie nazwy. W końcu nie chcesz tracić czasu i nerwów po raz setny poprawiając drugą osobę, która będzie wymawiać jej nazwę.

Bądź „przyjazny” w sieci

Użytkownicy są codziennie bombardowani nazwami wielu firm i ich reklamami. Twoim zadaniem jest jednak sprawienie, żeby zapamiętali Cię. Adres Twojej strony internetowej powinien być zatem taki sam, jak nazwa Twojej firmy, dzięki czemu zachowasz spójność w całej komunikacji.

Sprawdź dostępność

Po stworzeniu świetnej nazwy firmy, poświęć czas, aby sprawdzić, czy inna firma go nie używa. Możesz użyć podobnej nazwy dla swojej firmy, jeśli inna firma używa jej na niepowiązanym rynku lub w branży (choć zdecydowanie polecam wymyślenie czegoś nowego – własnego).

 

To tylko kilka rad, które pozwolą uniknąć katastrofy” marketingowej i sprawią, że przynajmniej kwestia nazwy nie będzie spędzać Ci snu z powiek. A może macie jakieś inne uwagi?